last weekend in sydney, 09.40

Hej alla fina! Da har min sista helg i Sydney precis inletts, o den kan inte gora det pa ett battre satt tack vare det underbara umgange jag ska dela den med. Kort o gott, Mikaela och Johanna kom till Sydney i onsdags och Frida kom till Sydney igar. O det basta av allt, ALLAIHOPA (ja, du ska med johanna!) aker med oss till Byron pa mandag. Sist med absolut inte minst sa ar sjalvklart Marion och Alex med oss sista helgen i Sydney med. Jag ar sa lycklig och sa taggad infor att borja resa runt igen, om inte annat grymt laddad infor var sista helg. Dock har jag hunnit falla lite krokodiltarar denna vecka nar jag sulle lamna jobbet. Cupcake Bakery i mitt hjarta sager jag bara! I torsdag hade bade jag o Fanny (areamanager) vara sista dagar sa darfor sags alla pa kvallen pa Ryan's bar for att fira av Fanny. Det blev ett par drinkar, manga goda skratt och lite tarar till som avslutades tsm med Aneise, Amy och Malin pa The Ivy. Forsta gangen jag var pa den omtalade klubben och ja, det var ballt, dock inte min stil av manniskor. A.k.a laskiga business-gubbar och rikemans ungar typ.. Men vi hade trevligt och hamnade pa level 4 dar poolbaren och rooftop baren ligger. Coolt att ha sett dock :)Maste aven namna att jag fick en jatte fin aveskedpresent utav Amy och Richard i torsdag, en travel diariy. Dom ar bast! Igar sa flyttade vi fran Surrey Hill till Bounce som ar ett nybyggt toppen-frascht hostel som ligger precis vid centralstationen. Efter att ha legat pa Coogee och pressat hela dagen (jag har ju lite att ta ikapp nu, claesson e ju pepparkakan sjalv) sa akte vi hit checkade in, duschade, skypade med alskade mammi och sedan begav vi oss ner till hostel-baren. Eftersom vi hela hogen ar svara for livemusik sa passade det inte annat an bast an att lyssna pa live bandet som spelade och dricka lite ol. Planen var att senare aka till Max Brenner, chokladfiket, vilket vi ocksa gjorde men jag, mikaela och en canadensisk tjej blev kvar lite langre pa baren. Vi stannade till bandet slutat spela och da kan jag ju ocksa meddela att nar dom imellan tva latar fragar om nagon kan sjunga sa pekar och viftar Mikaela hogt o tydligt att jag kan det (bara for att jag sjunger med i varje lat, haha). Det slutar med att efter att sangaren rappat natt beat och tjejen i rosa klanningen inte vagar sjunga men ser ut att ha en grym rost sa ger han mikronfonen till mig. Tror ni jag hade natt val eller? Sa ja, jag sjong haha, det var skoj. O tro det eller ej som tror jag dom gillade det, eller ja, det kom t.o.m fram folk o sa det efter. SJUKT! Sa idol, here I come. OR NOT :) Men skoj var det iaf! Idag ska jag o Anna til Aquarium och ikvall blire big night out med hela tjejganget. Pa mandag sticker vi som sagt till Byron Bay! Endast 3 veckor kvar i Aussie innan vi sticker till Asien.. Det ar blandade kanslor att va inne pa sista helgen vill jag lova, jag bokstavligt talat alskar denna stan och som jag sagt till vissa av er sa kan jag kanns mig hemma har. Sa, kommer lamna en del av mitt hjarta har, for sure. Samt ta med mig minnen och vanner for livet. I'll be back, det ar det enda jag sager, I'll be back. Vet inte nar jag hor av mig har igen mina vanner, vi betalar ju for internet har igen. Dock kan ni alltid ringa mig pa mitt aussie nr, (JAG BLIR JATTE GLAD) 0415106600, tror man slar (+61) innan.. All karlek, Malin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0