I belive in you, 22.46

Godkväll alla fina! Hur mår ni? Hoppas allt är bra med er. Jag mår jätte bra, trött bara, känns att man har jobbat 10 dagar i rad nu. Only two more to go, then one day off, finally :) Men det e lugnt, jag gillar att jobba och leva i min lilla bubbla här. Idag har jag jobbat med Anise, manager av Ivy, en annan cupcake store. Hon ska också bli den nya area managern, vilket jag tycker verkar toppen för hon är hur härligt som helst. Typisk frank tjej som är överallt och ingenstans på en och samma gång, plus att hon pratat sjukt snabbt och skrattar hela tiden. Så har haft riktigt skoj med henne idag! Tack vare henne så har jag fått göra rätt mycket kaffe idag, hon i princip kastade in mig vid maskien vid en rush men det gick bra faktiskt :) Visst jag gör absoulut inte perfekt kaffe, det tar år att lära sig det, men enligt henne så var det gott och fullt godkänt. SJUKT SKOJ iallafall, är så glad att jag får möjligheten att lära mig :) Annars så har jag inte gjort så mycket mer an att jobba. Åkte hem dirket efter, köpte med mig chicken kebab till mig och Anna, sjuk gott. Sen har vi bara umgåtts, tjötat massa skit, myst och lyssnat på musik. Nu så e jag själv dock, tjejerna är ute ikväll. Jag börjar jobba 10 imorgon så det blir lugnt för mig, rätt skönt att va hemma själv ibland faktiskt :) Angående våra planer framöver så kommer dom att ändras en hel del.. Vi får nog tyvärr lägga ner vår gold coast trip. Vet inte hur mycket ni har hört och läst om öersvämmningarn och ovädret här i Australien men det är faktiskt rätt så illa. Ska jag vara ärlig så har jag inte engagerat mig så mycket i det förens ikväll eftersom Anna träffade en kille på Peter Pan som jobbar för Mojo Surf och det han beärttade var mindre skoj. Som sagt så har hela Queensland drabbats av översvämmningar och flodvågor. Ovädret har pågått i snart 2 månader, det har alltså regnat konstant typ. Han beräattade i allafall att det inte går några bussar alls mellan Brisbane och Cairns, plus att många ställen är avstängde, typ Fraiser Island. Igår så slog en 8 meter hög flodvåg in över Brisbane så just nu så evakuerar dom delar av staden.. Ormar, krokodiler och andra djur simmar omkring över allt och försöker ta sig in i de hur som fortfarande står kvar. Hus är alltså förstörda, likaså vägar. Det har alltså blivit rätt illa, så nu får jag och min kära Anna tänk om.. Just nu för min del snurrar fiji och bali i huvdet på mig. För övrigt, dagens låt : glad - tyler hilton missing you - tyler hilton Nu ska jag kolla film, MAMMA ring mig är du kan. Massa love, Malin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0