light up, 21.49

Hej allihopa! Nu så uppdaterar jag flitigt, hoppas det uppskattas :) Idag är det söndag, känns dock inte som det för denna helgen har bara flugit förbi, antar att det känns som eftersom min bara bestått av jobb. Men jag trivs så det e skoj! :) Igår var det ju första dagen på Sydney festival. Vi var ute en sväng och kollade rund efter jag slutat jobb. Det var sjukt mycket folk överallt och konserter i både Hyde Park och Martins´s Place. Vi var rätt trött alla tre så vi käkade lite span-thai och sedan kollade vi lite och tog sen tåget hem. Idag så började jag och Marion jobba 10 båda två så vi hade följe till jobbet, alltid trevligt ;) Började dock dagen med frulle utanför jobbet, pineapple-toast blev det för min del. SJUK GOTT, slår nästan Mc Toast. På tal om McD frulle här i Australien så suger det. Menyn består bara av Egg Mc Muffin, Sausge och Hash brown och typ några konstiga wraps.. Ingen bagel och toast liksom, i-lands problem jag vet men ända :):) Det har i allafall vart en bra dag på jobbet, dock riktigt dålig försäljning. Men jag har haft mer kaffe-träning med Richard istället. Har gjort en Flat White idag, det som Australienarna dricker mest typ. Det är en kaffe med en shot espresso och skummad möjlk med det ska inte vara något skum längst upp, bara varm mjölk liksom. Doesn´t make sense, I know. Men jag fick i allafall till den, sen behöver vi ju inte lägga till att det från början skulle vara en latte, haha ;) Richard var iaf nöjd för det var en perfekt FW och den smakade gott med. Nåja, övning ger färighet har jag hört. När vi hade stängt för dagen så hade vi våran vanliga trade-session med våra grannar. Vi byter cupcakes med marres jobb och kina stället bakom oss så i utbyte får vi pastry (wienerbröd typ), franska bakverk, kina mat, eller sushi tillbaka. Sjukt nice ;) Så ni ikväll så har jag, marre och anna haft sushi buffé :) Nu så har jag typ precis kommit ur duschen efter en spring tur i Moora park. Sprang upp på en sjukt stor kulle i närheten och utsikten är Sydney därifrån är magisk på kvällen. Det är såna vyer och stunder så påminner mig om varför jag åkte hit. När man lever i denna lilla bubblan som vi gör så vänjer man sig allt för lätt vid allt detta fantastiska. Men det är väl så livet är, dock gör jag mitt bästa för att njuta och ta vara på allt här. Nehepp, nu ska jag begrava mig med en bok som jag fått låna av Anna. Ska upp tidigt imorgon och öppna för första gången själv så behöver sova snart med. Wish me good luck! :) Hörs snart alla fina. /Malin

Kommentarer
Postat av: Pappa Magnus

Hej gumman har läst dina blogginlägg nu här på jobbet och förstår att du har det bra.. själv jobbar jag idag till kl 19:00 och vi har sjukt mycket att göra jag känner mig sliten då jag jobbat mkt det senaste och arbertsbelastningen varit hård på hela sjukvården. I morgon är det begravning för mamma så det känns lite skakigt idag. Lägenheten är färdig tror jag måste ringa Lars-Ronny och kolla och den blev hel vit....hoppas du har det bra nu och så skypar vi någon dag.....längtar efter dig lilla tösen men det vet du ju tur att Frida finns här hemma annars hade det varit tungt...många kramar älskar dig Kram PAPPI....hälsa de amdra

2011-01-11 @ 09:58:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0