nytt ar, nya mojligheter 19.05

hej alla fina! Nu kommer har ett ordentligt inlagg for att uppdatera er om den senaste tiden. Vet inte riktigt vad jag ska borja sa har overseende om det blir lite hoppigt :) Eftersom jag ar en riktig julmanniska sa vart jag ganska nervos over hur det skulle vara att fira jul har men nu sahar i efterhand sa ar jag glad att jag var har i Sydney. Julafton var sa mysig och sa lyckad, jag har kommit fram till att allt egentligen handlar om att vara tillsammans med manniskor man tycker om. Sa i slutandan sa spelar det ingen roll om man har sno, julgran, julklappar osv, bara man ar tillsammans med fina manniskor, och tjejer, jag ar sa glad att jag traffat er alla och ni ar toppen bra hela hogen. Vi var i allafall ett gang hemma hos Frida (min jobbarkompis), stallde som jag skrivit innan till med matlagning halva natten innan vi hela hogen dackade i soffan till Kalle Anka. Riktigt bra dag. Julveckan lopte pa ratt fort, jag jobbar ju mycket pa veckorna sa dagarna ar ganska lika varandra for min del. Tar bussen till centralen sen taget till city for att jobba hela dagen o sen ar det samma visa nar man ska hem. Trivs grymt bra pa jobbet, har varldens skonaste jobbarkompisar och managers, o dagarna forvdriver vi forutom att jobba da, men att lara varandra vara egna hemsprak. Tro mig jag e en grymt svenska larare, min area manager Fanny ar sjukt bra pa svenska nu. O i veckan sa ska Richarna forsoka lara mig kineiska, atminstone natt ord, vet dock inte hur det kommer ga med det ;) Jag har hitills varit ledig pa helgerna, atminstone fredag eller lordag sa da passar jag alltid pa att aka till stranden. Ar ju lika stressad over att KALASCLAESSON redan ar svart medan jag sjalv ar lite efter.. Shit ni ska se henne, brunaste pepparkakan over.. Men eftersom hon e sa bra som hon ar sa lugnar hon mig med att jag hinner sola ikapp pa dom 3 manderna som vi har kvar da jag bara kommer chilla precis som hon. Fint ska det vara! Veckorna har gar fort, fortuom jobbet sa har sondagar blivit trubadurkvall pa sidebar, tisdagarna festar vi loss till ett annat band pa sidebar, ibland torsdagarna med. Haha! Det dar med att ta en ol trodde vi att vi var grymma pa men oftast blir det fler.. Sen har bade jag och Anna en fet crush pa redbull-vodka, den sviker an aldrig. Haha! :) Nu later det som att jag festar natterna langa och jobbar pa dagarna och typ aldrig sover, men vi har VILODAGAR, dom ar heliga. Dessa dagar inkluderar sweetchili chips, valentines day, massage och mys. Sa nu vet ni lite mer hur veckorna har i Sydney ser ut, jag sjalv trivs grymt bra. Da har vi val kommit fram till nyarsafton da. Jag tycker att nyarsafton ar sjukt overskattat, men det var riktigt coolt att fira har i Sydney. Fyrverkerierna har ar sjuka, hela jakla himmlen exploderade. Vi var i allafall i en park nere vid circual quey hela dagen och at, drack och umgicks i vantan pa det nya aret. Skall dock tillagga att vi koade 2 timmar for att komma in i parken, det var 20.000 manniskor dar total. Haha, helt sjukt men vart det :) Efter tolv skulle vi festa vidare och satsade da pa sidebar som till varan forvaning var stangt nar vi kom fram. Slutade da med att vi traffade natt receptionisten Dan som jobbade och var full och han bjod oss i stallet pa dricka i receptionen dar vi stannade ett bra tag. Han ar super gay och sjukt rolig sa han underholl oss med att sjunga, dansa och tjota om en massa knappa saker. Natten avslutade pa gyllende masen for att matta vara hungriga magar.. Haha, en nyarsafton jag sent glommer! ;) Igar pa nyarsdagen sa var vi pa stranden hela dagen. Pa kvallen sa laddade vi for sidebar som sjalvklart levererade nar vi kom dit. Vilken sjukt rolig kvall det var igar, traffade Leo, Julia och Sofia som vi bott med pa Wake up sa vi festade hela natten med dom, gjorde en favorit i repris och borjade pa sidebar och avslutade sent pa Scruffey Murphies :) Nu sa ska vi snart upp till sidebar igen for att varva ner med ljuva toner fran var favorit trubadur.. Blir kvallsmat dar ocksa :) Nu har jag skrivit en riktigt langt och rorigt inlagg men hoppas det inte gor er nagot. Hors snart igen mina fina, jag lever min drom. massa karlek, malin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0